۱۳۸۹ تیر ۹, چهارشنبه

پادشاه عربستان: ایران لیاقت موجودیت ندارد!

بنا بر اعلام منابع فرانسوی، پادشاه عربستان در جریان دیدار اخیر خود با وزیر دفاع فرانسه در جده، اظهاراتی گستاخانه علیه ایران مطرح کرده است.
به گزارش فارس، روزنامه فرانسوی "فیگارو " در گزارشی به قلم "جورج مالبرونو " نوشت: پادشاه سعودی که روز گذشته با "باراک اوباما " رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد، در جریان دیدار اخیر خود با "اروه مورن " وزیر دفاع فرانسه در جده، بی آنکه حرفش را سبک و سنگین کرده و سپس بیان کند، اقدام به گفتن سخنی نسنجیده و اصطلاحا "نجویده " کرد.
وی روز 5 ژوئن جاری (15 خرداد) در دیدار با مورن اعلام کرد: «دو کشور در جهان هستند که شایستگی و لیاقت موجودیت را ندارند؛ یکی ایران و دیگری اسرائیل.»
فیگارو افزود: این انتقاد تلخ ملک عبدالله از ایران و اسرائیل به عنوان دشمنان عربستان، از سوی دو منبع دیپلماتیک و نظامی فرانسوی در پاریس تأیید شده است اما مشخص نیست که واکنش وزیر دفاع فرانسه در زمان شنیدن این انتقاد از زبان پادشاه عربستان آن هم در نقطه اوج سفر دو روزه وی به این کشور و در حالیکه در میان مشتی از دیپلمات‌ها و عالی‌ رتبگان احاطه شده بوده، چه بوده است.
فیگارو ادامه داد: ملک عبدالله در این دیدار از ایران نیز بسیار خشمگین بود که این خشم وی از هراس و نگرانی‌های کشورش از تمایلات هسته‌ای تهران منشأ می‌گیرد که البته باید خصومت دیرینه و قدیمی ریاض و تهران به عنوان دو قطب اصلی جهان اسلام را نیز به آن افزود.
این روزنامه فرانسوی در پایان گزارش خود نوشت: با نگاهی اجمالی به گذشته در می‌یابیم که انتقاد شدید پادشاه عربستان از اسرائیل و ایران درست 15 روز پس از آن صورت گرفت که روزنامه انگلیسی "تایمز " در خبری از موافقت عربستان برای استفاده رژیم صهیونیستی از آسمان این کشور جهت حمله به ایران خبر داد که البته ریاض بلافاصله این ادعا را رد کرد.

۱ نظر:

  1. با دیدن صحنه های سرکوب وحشیانه انسانها در ایران و اسرائیل باید به پادشاه عربستان حق داد

    پاسخحذف

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin